۱۳۹۳ اسفند ۱۵, جمعه

عدل الهی: خوک دریایی و پنگوئن

هیچ عکسی بهتر از این نمی تواند عدل الهی را توضیح دهد. یک خوک دریایی به یک پنگوین تجاوز میکند. چیزی که ما توی کتاب های دینی می خواندیم این بود که خدا غرایز را در مغز حیوانات گذاشته است و حیوانات عینا بر اساس این نقشه راه حرکت می کنند. حالا چی شده که این خوک آبی به این پنگوین تجاوز می کند را من نمی فهمم. اینکه چه فایده دارد. اصلا دستگاه تناسلی این دو تا حیوان به هم نمی خورد. خوب می خواهی بخوریش، بخورش دیگه چرا می....



یاد این جمله توی فیلم رهایی از شاوشانگ افتادم (ترجمه با کمی دستکاری)
 دلم می خواهد می تونستم بگویم که این پنگوین خیلی خوب جنگید و خوک دریایی دست از سرش برداشت. خیلی دلم می خواست می شد داستان را اینطوری تعریف کنم. ولی داستان دنیا، داستان افسانه پریون نیست. 



این را گفتم برای آنهایی که منتظر مرگ این و آن هستند که خدا سزایشان را بدهد. طرف یک عمر هزار بدبختی و نکبت را به جون می خرد که شاید یک روزی خدا دادش را بستاند. آخه اگر خدا عدل داشت که این پنگوئن از عرش امپراطوری به فرش نزدیکی نمی انداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر بدهید